Wiskunde

Mijn naam is Fredau Miedema. Als Friese ben ik op mijn 18de naar Arnhem gekomen voor mijn studie aan hogeschool Larenstein. Een paar jaar later heb ik deze opleiding vervolgd met een master aan de UU waar ik ben afgestudeerd als fysisch geograaf. Na mijn opleiding heb ik een aantal jaren gewerkt als hydroloog bij een adviesbureau. Hydrologie bleek vooral ‘computerwerk’ en omdat ik meer behoefte had aan ‘mensenwerk’ heb ik in 2011 een docentenopleiding aardrijkskunde gevolgd aan de RU in Nijmegen.

 

Bij Kick verzorg ik bijles in wiskunde voor leerlingen uit de onderbouw van het voorgezet onderwijs. In de bijles kan ik individuele aandacht aan de leerling schenken en dat geeft mij veel voldoening en plezier. Bij de leerling kan het vertrouwen in eigen kunnen groeien en daardoor kan het leren weer leuk worden! Mijn uitgangspunt is dan ook: de leerling helpen het zelf te doen. Mijn ervaring is dat met een paar bijlessen en goede wil er veel gerealiseerd worden.

 

 

 

 

Hoi, ik ben Diederik, 29 jaar, en ik geef al meer dan 10 jaar met plezier bijles. Ik heb een brede interesse en vind het erg leuk om in mijn bijlessen verbindingen te leggen tussen verschillende vakken.

Wiskunde heeft altijd al mijn interesse gehad, vroeger op de middelbare school al. Werken met logica, getallen en regels, dat spreekt mij aan. Tijdens de bijlessen merk ik vaak dat leerlingen bang zijn geworden voor wiskunde door slechte ervaringen en tegenvallende cijfers. Ik neem die angst weg en laat leerlingen zien dat, met de juiste trucjes, wiskunde prima te doen is. Goed voor de cijfers, goed voor het zelfvertrouwen.

 

 

 

 

Mijn naam is Pieter, 30 jaar en ik begeleid leerlingen bij wiskunde en rekenen. Ik ben afgestudeerd theoretisch filosoof en logicus. Dat betekent dat ik vooral kennis heb van de structuur en basale principes van wiskunde. Precies datgene waar op de middelbare school helaas te vaak aan voorbij wordt gegaan. Wiskunde is als een huis bouwen. Begrijp je niet hoe je het fundament moet leggen, de muur moet metselen, dan zullen de verdiepingen en het dak heel wankel staan. Daarom grijp ik bij mijn uitleg altijd terug naar eenvoudige concrete voorbeelden, koppel ik terug naar wiskunde die leerling eerder gehad heeft, zodat de complexere nieuwe opgaven duidelijker worden.
Naast dat ik bijlesdocent ben, ben ik vooral een educatieve coach. Ik geloof namelijk dat het uitstralen van enthousiasme en het hebben van persoonlijke aandacht voor de leerling onmisbaar zijn voor de vooruitgang in zijn/haar leerproces. Het zorgt voor nieuwe motivatie voor de stof, zelfvertrouwen in begrip en kunde en uiteindelijk zelfstandigheid. 
Ik ben werkzaam geweest als rekendocent en een aantal jaar als huiswerk en studiebegeleider. Sinds een aantal maanden ben ik fulltime bijlesdocent rekenen en wiskunde.